Dr. Karmen Rodman za Slovensko žensko: Socialnemu podjetništvu bi s preimenovanjem naredili uslugo

Socialno podjetništvo – Dobiček za vso družbo. Takšen je naslov v avgustovski izdaji Slovenske ženske, ki zgovorno nakazuje vsebino prispevka o socialnem podjetništvu ali podjetništvu z družbenim učinkom, kot ga še drugače imenujemo. To v Sloveniji ustvari le dva odstotka bruto družbenega, medtem ko v Evropi zavzema že 10 odstotkov, v Španiji celo 15 odstotkov. Dr. Karmen Rodman, direktorica podjetniškega centra KonektOn, v Slovenski ženski  ugotavlja, da bi Španija lahko bila vzor tudi nam. Ob tem pa izpostavlja svojevrsten paradoks: »V nekdanji Jugoslaviji so se učili zadružništva, zdaj pa se bomo na neki način mi učili od njih.«

Novinarka Urša Blejc ugotavlja, da se socialno podjetništvo v Sloveniji še ni razcvetelo. Bistvo socialnih podjetij je, piše avtorica, v iskanju novih ustvarjalnih poslovnih rešitev za različne družbene okoljske, gospodarske in druge probleme, ter dodaja: »Kot lepo povzame Filippo Addarii, direktor evropskega združenja menedžerjev  tretjega sektorja, išče priložnosti tam, kjer drugi sploh ne vidijo možnosti.« Rodmanova  je med drugim povedala tudi, da je v nekaterih uradnih institucijah, ki bi morale nuditi informacijsko in drugo podporo socialnemu podjetništvu, znanje o njem morda še prešibko.

Med drugim je Rodmanova za Slovensko žensko dejala, da si v Sloveniji vsekakor želimo več socialnih podjetij, saj gre to v korist družbe, v kateri živimo: »Zdaj smo že spoznali, da nas usmerjenost zgolj na dobiček ne bo pripeljala daleč. Potrebujemo razvoj okolja iz skupnosti, kjer je zavzetost vključenih ljudi za razvoj okolja višja, doseganje zastavljenih ciljev verjetnejše in dolgoročnost učinkov bolj zagotovljena. Pri tem sta socialno podjetništvo in zadružništvo pogosto (čeprav ne nujno) povezana z lokalnimi podjetniškimi pobudami in uporabo lokalnih virov (človeških in materialnih).«

Hkrati Rodmanova opozarja na zmotno, a v javnosti precej zakoreninjeno predstavo o socialnih podjetjih. Kot poroča Blejčeva, imamo v Sloveniji po podatkih Ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo okoli 90 socialnih podjetij: »Večinoma so to društva, zavodi, zadruge in le malo je družb z omejeno odgovornostjo (d. o. o.). To odslikava nekoliko zgrešeno podobo socialnega podjetništva v javnosti. Pogosto ga namreč povezujejo s socialno podporo in pomočjo, v resnici pa gre za podjetja, ki morajo tako kot vsa druga podjetja preživeti na trgu in ustvarjati presežek prihodkov nad odhodki.«

Kot je mogoče prebrati v zaključku, bi si dr. Karmen Rodman želela drugačnega poimenovanja socialnega podjetništva: »Termin trajnostno podjetništvo, podjetništvo z družbenim učinkom ali še boljše trajnostna ekonomija bi vsekakor bil primernejši za ta tretji sektor. Socialno podjetništvo nima povezave s socialo, ima pa močne povezave z družbo.«

Prispevek vam v branje spodaj ponujamo v celoti, objavljen je bil v reviji Slovenska ženska, 6. avgusta 2015.

15-08-19 konekton slovenska zenska 115-08-19 konekton slovenska zenska 2

Vir: http://www.konekton.net/novice/tabid/957/id/140/language/sl-si/dr-karmen-rodman-za-slovensko-ensko-socialnemu-podjetnitvu-bi-s-preimenovanjem-naredili-uslugo.aspx

Nazaj na vrh