Intervju Tine Arnuš po otvoritvi prve mariborske Zero Waste trgovine in druge v Sloveniji!

Kako se počutite po otvoritvi trgovine Zelena japka?

Še vedno vznemirjeno (smeh). Iz tedna v teden je vedno večji obisk. Upam, da se bo podpora krajanov se naprej večala. Tudi ponudb lokalnih pridelovalcev je vedno več, tako da se z junijem širi tudi sama ponudba.

Zakaj ste se odločili za odprtje trgovine Zelena japka?

Naš začetek prodajnega sortimenta se je začel z detergenti, ki so prijazno do narave, človeka in živali. Ko začneš brati deklaracije in raziskovati, ugotoviš, da konvencionalni detergenti vsebujejo ogromno škodljivih kemikalij, ki zastrupljajo našo telo in naravo. Nekatera izmed njih so rakotvorna. Kakšne izdelke izbiram, mi je bilo najpomembnejše takrat, ko sem postala mamica. Seveda za svojega otroka želim(o) najbolje. Prav tako si želimo svojim otrokom zapustiti planet kot ga poznamo mi, ne pa da bodo morali skozi knjige in druge medije spoznati, da je nekoč narava bila zelena, modra, da je obstajalo ogromno vrst živali … Mislim, da se že skoraj vsak Zemljan zaveda, da je tudi plastika ogromen problem, ki duši celoten planet in vsa bitja, ki smo na njem. Dandanes je praktično povsod, jo v mikrodelcih pijemo in tudi jemo. Pri Zeleni japki se zavedamo, da ne moremo vsega spremeniti, lahko pa naredimo vsaj ta korak ali skok, da plastiko zmanjšamo ali celo odpravimo.

Kako dolgo in na kakšen način ste se lotili projekta Zero Waste trgovine?

Pogodbo s Snago smo podpisali v začetku meseca marca, nato se je začela intenzivna akcija s prenovo trgovine z iskanjem materiala v lokalni skupnosti, predvsem takšnega, ki bi se ga dalo rešiti pred odpadom in zagotoviti vsem predpisom, ob tem pa ustvariti čim manjši ogljični odtis in čim večji družbeni učinek. Tako, da smo morali vzpostaviti protokol nabave in metodo selekcije. Porabili smo več časa, našli pa nove priložnosti za druga socialna podjetja. V procesu smo povezali kmetije, sosede in podjetja, da je lahko nastala prva Zero Waste trgovina v Mariboru. Končna podoba je rezultat prostovoljnega amaterskega in profesionalnega donatorskega sodelovanja.

Slišala sem, da ste potrebovali veliko časa za odločitev imena trgovine. Zakaj ste se odločili za ime Zelene japka.

Za ime smo se pravzaprav odločili zelo hitro. Zelena japka spada pod naše Društvo Pupillam, ki je socialno podjetje. Pupillam v latinščini pomeni jabolko, zdravje. Iz tega imena je nastalo ime že dobro leto delujoče spletne Zero Waste trgovine Eco Green Apple. Na začetku smo mislili to ime za fizično trgovino obdržati, vendar smo se kasneje odločili za slovensko narečno ime, da trgovino še toliko bolj približamo meščanom. In tako je nastala Zelena japka.

Kako vi komentirate na obisk otvoritve?

Številen, na otvoritvi nas je vse zelo pozitivno presenetila. Nisem pričakovala takšne podpore lokalne skupnosti in medijev, ki so se kar trli z mikrofoni in kamerami. Za to sem izredno hvaležna in mi je dalo zagona za nadaljnje delo.

Imate še kakšne druge projekte v planu?

Imamo, ampak so trenutno se v idejni fazi.

Torej, ga. Arnuš, držim pesti, da vam bo vaše poslanstvo v celoti uspelo. Za konec pa še povejte, kaj svetujete vsem tistim, ki želijo iti po vaših stopinjah?

Ne obupajte. Nič ni narobe, če vsega ne zmorete sami, dovolite, da vam tudi drugi priskočijo na pomoč. To vam ne bo le olajšalo dela, ampak lahko doprinese k novim idejam. Kot pravi Ghandi: bodite sprememba, ki jo želite videti v svetu.

 

Nazaj na vrh