Kickstarter: Milijoni na računu in zamude pri dostavi

Med več kot 246.500 projekti, katerih avtorji so skušali zagonska sredstva zbrati na Kickstarterju od njegove ustanovitve leta 2009, jih je uspelo dobrih 89.700. Neuspešnih kampanj je bilo doslej občutno več, saj se njihovo število priblužuje 150.500. Pa vendar niso vse neuspešne kampanje ponujale slabih izdelkov ali storitev, kot tudi ne bi mogli reči, da vse uspešno financirane rešujejo uporabnikove probleme, mu lajšajo vsakdanje življenje oziroma resnično prispevajo k razvoju družbe.

Res je, da gre, kot pravi tudi Tadej Jevševar, soustanovitelj Chipola, prav tako uspešno financiranega projekta na Kickstarterju, za subjektivno odločitev posameznika, ali mu je projekt všeč oziroma ali ga je pripravljen podpreti ali ne.

Od mila proti zumbijem do slanine okoli zapestja

Milijonske vsote na primer dosegajo (računalniške) igre, povečini namenjene bolj ali manj kakovostnemu preživljanju časa. Tretji najbolj financiran Kickstarter projekt je tako strateška igra s kartami Exploding Kittens, ki so ji podporniki namenili 8,7 milijona dolarjev. A se na spletni platformi za množično financiranje najdejo tudi projekti, za katere pravzaprav nihče ne ve, zakaj so zbrali (vsaj) želeno vsoto denarja.

Takšna je bila denimo kampanja Anti Zombie Soap, milo, ki uporabnika obvaruje pred zombiji, ki ji je 37 podpornikov namenilo 319 funtov, ali pa 5 O’clock Shadow, ročno pletena “funkcionalna brada”, ki si jo uporabnik z elastikami namesti okoli glave, pa milo iz mesa ali pa plastična zapestnica v obliki rezine slanine, ki sta očitno prepričala navdušence nad mesnimi izdelki.

Kolikor ljudi, toliko različnih okusov, gre sklepati pri tovrstnih čudaških kampanjah, poleg tega pa je za številne avtorje projektov edini cilj zbrati sredstva na Kickstarterju, ugotavljata tudi Maja Konečnik Ruzzier in Mitja Ruzzier, avtorja knjige Startup Branding Funnel. Takšnim zato ne bomo dajali posebne pozornosti, saj Kickstarter ponuja tudi zelo pester nabor revolucionarnih izdelkov, s katerimi se želijo njihovi avtorji prebiti na trg in postati stabilno podjetje.

Najbolj razvpiti milijonski projekti

Med številnimi smo jih izbrali nekaj, ki so jim podporniki namenili več kot milijonov dolarjev in po naši oceni izstopajo iz množice že tako inovativnih izdelkov. Je pa res, da so pri teh projektih bodisi zaradi izjemnega števila prednaročil ali pa izboljšav izdelka, ki jih avtorjem omogočijo sredstva, zbrana na Kickstarterju, skorajda praviloma pri predvideni dostavi “daril” podpornikom zamujali za več mesecev.

Next Thing Co.: C.H.I.P., prvi računalnik za 9 dolarjev

C.H.I.P. je prvi računalnik, malce večji kot spominska kartica, ki ga podjetje vsem uporabnikom, ne le podpornikom na Kickstarterju, ponuja za pičlih 9 dolarjev. Vgrajen ima 10-gigaherčni procesor, ima 512 MB delovnega pomnilnika in 4 GB spomina, vgrajena ima bluetooth in WiFi. Dela računalniške stvari, ga predstavljajo v podjetju. Računalnik se da povezati z vsemi zasloni, prednastavljenih ima že nekaj aplikacij, orodij in iger, pri čemer bodo lahko nove prispevali tudi uporabniki sami. C.H.I.P. je namenjen študentom, učiteljem, starim staršem, otrokom, umetnikom, hekerjem in inovatorjem. Resnično vsem, trdijo v podjetju Next Thing Co.

C.H.I.P. je kampanjo zaključil 6. junija 2015. Zbrali so 2,071.928 dolarji, projekt je podprlo 39.560 uporabnikov.

Prynt: Prynt, prvi ovitek za telefon, ki tiska fotografije

Vstavi telefon, posnemi fotografijo in jo natisni v nekaj sekundah. Potem pa glej fotografije, kako postanejo žive, so podpornike nagovorili člani ekipe Prynt. Vsaka natisnjena fotografija namreč ni zgolj fotografija, temveč tudi video, in sicer se s tem, ko uporabnikom lečo telefona usmeri na stiskano fotografijo, na telefonu prikaže video posnetek trenutka, ko je bila fotografija posneta, kar omogoča posebej zasnovana aplikacija.

Nad izdelkom so bili navdušeni tudi najbolj pomembni mediji v svetu visoke tehnologije. Engadget je denimo Prynt Case ocenil za največjo stvar, ki se je v svetu fotografije zgodila po Instagramu, TechCrunch ga primerja s fizično različico Snapchata, v Forbesu pa ocenjujejo, da je to najboljši način za tiskanje fotografij kmalu za tem, ko jih uporabnik posname.

Prynt Case je kampanjo zaključil 3. marca 2015, zbrali so 1,575.011 dolarjev, projekt je podprlo 9023 ljudi. 

Emotiv: Emotiv Insight, naprava, ki meri možgansko aktivnost

Emotiv Insight je brezžična naprava, podobna slušalkam, ki sledi in meri možgansko aktivnost ter EEG pretvori v uporabne in posamezniku razumljive podatke, s katerimi uporabnik lahko optimizira delovanje in učinkovitost možganov, meri in spremlja svoje kognitivno zdravje in splošno počutje. Emotiv Insight namreč meri in spremlja ter hkrati pomaga izboljšati posameznikovo pozornost, osredotočenost, vpletenost, interes, navdušenje, afiniteto in sproščanje ter pomaga znižati raven stresa.

Uporabnik tako lahko sledi svoji dnevni produktivnosti in jo na podlagi teh podatkov, zbranih v mobilni aplikaciji, lahko izboljša. Tuji mediji so poročali, da je podjetje Emotiv naredilo nemogoče, v podjetju pa pravijo, da gre za revolucionarno priložnost rokovanja s tehnologijo in napovedujejo, da se bo čez kakšno desetletje svet okoli nas odzival na naše miselne komande.

Emotiv Insight je kampanjo zaključil 16. septembra 2013, zbral je 1,643.117 dolarjev, projekt je podprlo 4459 ljudi. 

Giroptic: prva Full HD 360* kamera

Prva kamera, ki uporabnikom omogoča snemanje in fotografiranje posnetkov celotne okolice, sicer še ni pri podpornikih, saj v podjetju Giroptic z dostavo že več kot pol leta zamujajo, a so podpornike kljub vsemu navdušili z vodotesnim izdelom, ki omogoča tudi video prenos v živo preko brezžičnega internetnega omrežja. Poleg tega ima kamera vgrajene tudi GPS, mikrofone, mikro SD kartico in mikro USB in je tako vsestransko uporabna, jo predstavljajo v podjetju.

Giroptic je kampanjo zaključil 4. julija 2014, zbrali so 1,419.069 dolarjev, projekt je podprlo 3916 uporabnikov. 

Trunkster: potovalni kovček z vgrajenim GPS, baterijo in tehtnico

Trunskter napoveduje revolucijo pri udobnosti potovanja. Kovček je prvi, ki za odpiranje ne uporablja zadrge, temveč vodoodporna drsna “vrata”, tako da lahko uporabnik do prtljage lahko dostopa hitro in enostavno. Poleg tega na letališčih ne bo več treba iskati polnilnic za telefone, saj ima Trunskter vgrajeno baterijo, katere kapaciteta omogoča do devet polnjenj telefona.

Prav tako je za enostavno pakiranje oziroma tehtanje prtljage vgrajena tehtnica, kot dodatek pa je možno vgraditi GPS napravo, s katero bodo lastniki vsak trenutek vedeli, kjer se nahaja njihov kovček in se izognili frustracijam ob morebitni izgubi prtljage med potovanjem. Pritrjena kolesa so primerna za vse terene, ročaj pa izhaja iz stranic kovčka in tako uporabniku omogoča enostavnejše prevažanje.

Trunkster je bil uspešno financiran 17. junarja 2015, zbral je 1,395.370 dolarjev, podprlo pa ga je 3566 uporabnikov. 

WobbleWorks: 3Doodler, prvo 3D pisalo

3Doodler je prvo pisalo, s katerim uporabniki lahko rišejo po zraku. Z njim namreč ustvarjajo 3D modele, saj ima pisalo vgrajeno plastiko, ki jo uporablja tudi večina 3D tiskalnikov. Le da 3Doodler za delovanje ne potrebuje nobene programske programe. Uporabnik ga samo vklopi in začne risati 3D skulpture v nekaj minutah.

Prva različica je bila uspešno financrana 25. marca 2013. Zbrali so 2,344,134 dolarjev, podprlo jih je 26.457 uporabnikov. 3Doodler 2.0 pa je 25. januarja 2015 zbral 1,552.256 dolarjev, podprlo ga je 10.160 uporabnikov. 

Flint&Tinder: 10-year hoodie

Prvi projekt iz sveta mode, ki je na Kickstarterju presegel milijon dolarjev zbranih sredstev, je desetletni hoodie. Avtorji pred dvema letoma iztreljenega oblačila namreč zagotavljajo, da bo to preživelo vsaj deset let, če se uporabniku kdajkoli kaj strga, pa mu ga bodo brezplačno zakrpali.

Zgodba podjetja Flint&Tinder, ki je uspešno izpeljalo še tri druge oblačilne kampanje, je sila preprosta. Šivati želijo oblačila, katerih poreklo bo v celoti ameriško, poleg tega pa morajo biti kakovostna in zdržati dlje od le ene sezone. Večina tekstilnih podjetij je namreč v vseh letih znižala pričakovanja potrošnikov glede kakovosti oblačil in čas je, da se to preneha, trdijo v podjetju, kjer so ob tem postavili tudi uporabniku dostopne cene izdelkov. Omenjeni hoodie denimo stane 99,5 dolarja.

10-year hoodie je bil uspešno financiran 21. aprila 2013, zbral je 1,053.831 dolarjev, podprlo ga je 9226 ljudi.

Baubax LCC: jakna Baubax

Kampanja za “najboljšo popotniško jakno na svetu”, ki med drugim vsebuje vrsto žepov za sodobne tehnološke naprave, napihljiv ovratnik in pokrivalo za oči, sicer še teče, a so ji podporniki že zdaj namenili več kot tri milijone evrov. Gre za švicarski nož pri oblačilih, pravijo avtorji jakne, ki jo ponujajo v več različicah, kot vetrovko, suknjič, športno jopico in podloženo jakno. S tem želijo rešiti “dvome”, kaj vse vzeti s sabo na daljše potovanje in kam vse pripomočke tudi pospraviti.

Kampanja Baubax se je začela 7. julija in do zdaj presegla tri milijone dolarjev, zaključila pa se bo 3. septembra. Do zdaj je projekt podprlo več kot 17.500 ljudi.

Vir: http://gazela.dnevnik.si/sl/Novice/5649/Kickstarter%3A+Milijoni+na+računu+in+zamude+pri+dostavi

Nazaj na vrh