Nagrajena podjetniška ideja: Opuščene tovarne kot adrenalinska igrišča

Trbovlje − Zasavski ustvarjalci iz Laboratorija za kreativne industrije – Punkt so zmagovalci programa Startery za Srednjo in Vzhodno Evropo, ki je pred dnevi potekal v bolgarski Sofiji. V konkurenci 70 prijavljenih idej je Punkt mednarodno žirijo navdušil s tako imenovano podjetniško idejo z družbenim učinkom Post-Apocalyptic Quest, ki se ukvarja z rešitvami praznih prostorov oziroma z oživljanjem mest duhov. Start-up z družbenim učinkom bodo s še dvema nagrajencema razvijali v Berlinu.

Tadeja Bučar, kreativna vodja Punkta, pojasnjuje: »Post-Apocalyptic Quest ali v slovenščini znan kot Postapokaliptična tura je interaktivna terenska igra, ki uporablja prazne, zapuščene in zanemarjene prostore ter degradirane površine v postindustrijskih mestih za noro zabavo in ščepec izobraževanja. Gre za nekaj podobnega kot je lov za zakladom, le da je bolj noro in bolj zabavno.« O sami nagradi pravi: »Dober občutek je, da so prazni prostori prepoznani kot resen družbeni problem, ki ga moramo strateško in sistematično reševati. V regiji in na nacionalni ravni govorimo in izvajamo projekte že tri leta. Udeležba na Starteryju je dokaz, da je ideja aplikativna v vsakem postindustrijskem mestu, ki z nami deli sorodno zgodovino in usodo, in teh je v Srednji in Vzhodni Evropi nešteto.«

»Mesta duhov« kot adrenalinska igrišča

Praznih proizvodnih in drugih kompleksov, dobesedno hiš strahov, ter degradiranih površin je v Zasavju, še posebej v Trbovljah, v resnici polno. Bučarjeva našteva: »Mehanika, Ipoz, rudniška Vašhava, zimski bazen Lafarge Cementa – vsi so prazni in opuščeni in zato potencialne lokacije za sproščanje adrenalina, za igro vlog in hkrati za izpolnjevanje nalog, ki čakajo mlade v prihodnosti. Tri faze rabe objektov so: priložnostna, začasna in stalna. Lastniki že prepoznavajo, da je za objekt boljša priložnostna kot nikakršna raba.« V sodelovanju lastnikov s kreativci se po besedah Bučarjeve kaže bistvo »postapokalipse«: »Naše vodilo je, da objekt uporabimo takšen, kakršen je.« Za priložnostno rabo, to je za mesec dni ali za nekajkrat na leto, kreativci ne potrebujejo ne sredstev ne resursov. Začasna raba objektov pomeni rabo od treh mesecev do enega, dveh ali treh let, za vmesni čas – ko lastnik ve, da bo objekt prodal, ne ve pa, kdaj. Stalna raba pomeni odkup objekta.

»Vsakodnevno življenje med praznimi, zanemarjenimi prostori pomeni več depresije in več alkoholizma. Priložnostna kreativna raba praznih prostorov, ki ne potrebuje mnogo sredstev in resursov za izvedbo, lahko zaneti iskrico, s katero vzniknejo tudi inovativne poslovne ideje, o katerih se nam ne sanja. Prav tako priložnostna uporaba pomeni začetek stalne rabe, pomeni urbano in podeželsko regeneracijo in tisto, kar s svojimi izkušnjami že zelo dobro vemo – ljudem v lokalni skupnosti prinese inspiracijo, upanje, ponos,« je navdušena Bučarjeva.

Doslej je Punkt izvedel dva prototipa igre in dobil vabilo za implementacijo produkta v češko mesto Chomutov. Predlanskim so na degradiranih površinah trboveljskih Kip, na trikilometrski trasi od Lakonce, cementarniškega kamnoloma, do rudniškega jaška, ustvarili prvi prototip, lani pa drugega: urbano traso od Njive, rova na Tereziji, mimo opuščenega Ipoza do Kobačevine v zgornjem delu mesta.

Z zmago na Starteryju, pravi Bučarjeva, so dobili novo potrditev, da so prazni prostori širši družbeni izziv, ki ga je treba reševati s sistematičnimi inovativnimi pristopi: »Na kratek rok je Post-Apocalyptic Quest morda zgolj nora zabava, na dolgi rok pa pomeni začetek strateške revitalizacije praznih prostov z namenom stalne kreativne reuporabe.« Prepričana je, da bodo prav nove vsebine v hišah strahov razlog, da bodo mladi ostali v regiji, tistim, ki so se odselili, pa razlog, da se vrnejo.

Vir: http://www.delo.si/gospodarstvo/podjetja/nagrajena-podjetniska-ideja-opuscene-tovarne-kot-adrenalinska-igrisca.html?fb_action_ids=1031334100273023&fb_action_types=og.recommends

Nazaj na vrh