Če veš, s kom se pogovarjaš, se je lažje pogovarjati. Tudi na družbenih omrežjih.

»Na Facebook nekaj napiši, pa bo. Glavno, da vidijo, da smo tam. Pa kako dobro foro nalepi, da se malo nasmejejo tisti, ki so všečkali. In kakšno fotko vrži gor, pa je. Glavno, da povečamo prodajo.«

Presenečeni bi bili, kolikokrat pri svoje delu slišim takšen odgovor, ko se na uvodnih sestankih pogovarjamo, kaj podjetja pričakujejo od prisotnosti na družbenih omrežjih. Ko pomaham s praznim modelom Canvas, ki je lahko dobro orodje ne le za snovanje poslovnega modela, ampak tudi komuniciranja s ciljnimi javnostmi, se jih večina umakne korak nazaj, in ga pospremi s stavkom: »Kako si zahtevna, kaj vse hočeš vedeti od nas!« Ampak z družbenimi omrežji ni čisto nič drugače, kot s komuniciranjem s stranko v trgovini. Če veš, s kom se pogovarjaš, se je s to osebo lažje pogovarjati. Če veš, kdo pri tebi kupuje, lahko spoznaš njegov način življenja, potrebe, njegove ali njene bolečine in se na komunikacijo lažje pripraviš. Pri komuniciranju preko družbenih omrežij sicer manjka tisti neposreden stik, ki mu lahko v osebni komunikaciji dodaš nasmeh in ti omogoča spremljanje neverbalnih odzivov sogovornika. A če poznaš navade in način delovanja, je z dobro pripravo in jasnim načrtom komuniciranja večina dela opravljena. Preostane še izvedba, dodatna komunikacija v primeru vprašanj in ugovorov ter spremljanje rezultatov.

Naj bo Facebook, LinkedIn, Instagram ali Twitter, vedeti moramo, s kom si želimo komunicirati. Odgovor na vprašanje, kdo je naš kupec ,nam pove, koga nagovarjamo, v delu določa način komunikacije in vsebino komuniciranja. Ko k temu dodamo še kanal, tj. omrežje, preko katerega komuniciramo, je oris načina komuniciranja bolj jasen, a manjka še vsebina; kaj tem ljudem sporočati? V komunikaciji je smiselno poudariti koristnost za uporabnika, in to niso le popusti, ki jih ta teden ponujamo.

Ne vem, kako bi na neprimerno šalo odreagirala vaša babica… Moja bi me gotovo vprašala, kaj je z mano narobe. Odnosi med organizacijo, ki komunicira na družbenih omrežjih in njenimi sledilci se od odnosov v realnem življenju ne razlikujejo prav dosti. Želimo si iskrene komunikacije in ne zavajanja. Želimo si nevsiljivosti, a hkrati dovolj pozornosti, da se počutimo zaželene. Želimo si primerne komunikacije, možnosti izbire, svobode in izmenjave mnenj. Želimo si izražati dvome, pomisleke, nestrinjanja, ampak s tem ne prekinjati odnosov, predvsem pa si želimo stabilnega odnosa, v katerem vemo, kaj pričakovati od nasprotne strani. Podobno je na družbenih omrežjih, le da komunikacija poteka preko posrednika, družbenega omrežja na spletu. Če bomo zapisali kar nekaj, dodali kakšno hecno fotografijo in pospešeno plačevali za promocijo naše strani, tega gotovo ne bomo dosegli.

Ključ do učinkovite komunikacije je prava mera, a zanjo ni univerzalnega recepta. Za vsako organizacijo, izdelek ali storitev jo je treba najti posebej, tako na posameznem družbenem omrežju kot v spletu omrežij, ki jih uporabljamo pri komunikaciji. Veliko jih je, ki jih lahko uporabite. A kot bi rekli na davčni, vklopite razum. Komunikacija na družbenih omrežjih je pogojena s proračunom, namenjenim tržno-komunikacijskim aktivnostim. Tudi če se odločite, da boste za komunikacijo preko izbranih omrežij skrbeli sami, čas, ki ga temu namenite, finančno ovrednotite in naredite svoj splet družbenih omrežij, ki najučinkoviteje nagovarja vašo ciljno publiko. Postavite si cilje, ki jih želite doseči in spremljajte rezultat, ne zadovoljite se z doseženim in skušajte vedno znova poiskati pot, da bi dosegli več.

Za konec vam kot primer dodajam podjetniški center KonektOn. Vemo, koga nagovarjamo in kakšnega odnosa si želimo v skupnosti, ki jo gradimo na Facebooku in LinkedInu. Iščemo vsebine, ki so za našo skupnost zanimive, jih z vami v mislih ustvarjamo in vaše odzive nanje tudi merimo, kar lahko naš odnos nagradi tako, da so vsebine vam, našim naslovnikom, še bolj pisane na kožo. Se vam zdi, da nas ni veliko? Ne strinjam se z vami. Fizična velikost skupnosti, izmerjena v številu všečkov ali sledilcev ne odmeri dolgoročno vzpostavljenih odnosov. Že Grega Logar je v blogu o Kickstarterju (http://konekton-solutions.com/2016/02/21/kickstarter/) zapisal, da je kakovost skupnosti tista, ki šteje. Štejejo tisti člani, ki ti ne le sledijo, ampak se ob objavah tudi angažirajo. Upam trditi, da naša je takšna. Da je vsak od vas z nami, ker tako sam želi. Naša naloga pa je, da imamo vsakega od vas v mislih, ko izbiramo vsebine, in smo dovzetni za signale, ki nam jih pošiljate. Če bi temu zapisu kaj dodali, kar pogumno, izkoristite prostor, ki vam ga ponujamo v komentarjih ali nam pišite na info@konekton-solutions.com .

Učinkovito komuniciranje in izgradnja skupnosti na izbranem ali izbranih družbenih omrežjih se nikoli ne zgodita čez noč. Predvsem so daleč od samo ene hecne fotke, kakšne šale in tega, da pač nekaj napišete. Določite svojo in svojstveno pot, ki bo imela vsebino in težo, a bo hkrati vidna, drugačna in privlačna.

Nazaj na vrh