Temeljne usmeritve organizacije niso okras na spletni strani

Najprej, da razjasnim: temeljne usmeritve so poslanstvo (kdo smo in zakaj obstajamo), vizija (kam gremo in kdo bomo čez tri leta) in vrednote (katerim sledimo pri svojem delovanju).

Zadnjih šest let analiziram temeljne usmeritve organizacij in v večini primerov najdem splošne zapise o organizaciji, mešanico poslanstva in vizije, ki ne usmerja organizacije, temveč je okras na spletni strani, ki ga malokateri zaposleni pozna, kaj pa šele sledi.

Ko vstopim v organizacijo in z zaposlenimi presojam stanje, da bi jim na tej osnovi pomagala do uresničitve njihovega poslovnega izziva ali izzivov, ugotavljam, da ne poznajo osnovnih vodil, ki bi jih usmerjala pri delu, določala njihove prioritete v dnevu in letu, ločevala pomembne od nujnih stvari. Škoda, res škoda, saj je interna komunikacija, vedeti kam in zakaj, najmočnejše in najučinkovitejše motivacijsko orodje!
Temeljne usmeritve so vrh ledene gore z imenom podjetja, so izhodišče za vse cilje in strategije, so vodilo pri načrtovanju in presojanju uspešnosti, so smer za kreativno razmišljanje o razvojnih korakih in so začetek rdeče niti, ki ji sledimo v vsakdanji operativi.

Ko berem poslanstvo, srečujem zapise, ki govorijo tisto, za kar zaposleni menijo, da niso (še). Poslanstvo pišejo tisti, ki si želijo, da bi bili takšni, kot so v poslanstvu zapisani, in ga ne tvorijo skupaj z zaposlenimi, tistimi, ki uresničujejo procese in strategije, imajo stik s kupcem in so zato prinašalci izjemno koristnih informacij. Vprašajmo se, ali poslanstvo, ki ga imamo zapisanega, odseva to, kar mi dejansko smo. Ob tem pa ne pozabimo, da moramo izpostaviti tisto, po čemer se razlikujemo od konkurence in to razliko je kupec pripravljen plačati. Torej, kaj je naša vrednost za kupca, kaj je ključno, po čem izstopamo. Dobri smo lahko vsi, odlični pa le nekateri.

In potem je tukaj vizija, pogled naprej, za katerega danes pravijo, da postaja vse bolj skromnejši. Bojimo se biti vizionarji, ker je okolje tako turbulentno in nepredvidljivo. A moramo biti, saj od tam vlečemo energijo, ko nekaj ne gre po načrtih, ko moramo ob nemogoči uri početi službene stvari in ko se moramo soočiti z neprijetno situacijo. Rabimo vizijo, ker nas potiska naprej po valovih našega delovanja. A vprašanje, ko pogledate svojo vizijo, je, ali vas dejansko motivira. Ali vas izziva k uresničevanju zastavljene podobe? Dovolimo si postavljati sliko, katere uresničljivost vidimo do približno 75 odstotkov. Ostalo bomo že zgradili. Kjer je volja, je tudi pot.

In kot zadnje omenjam vrednote, ki zaradi rdeče niti zasnove temeljnih usmeritev sodijo na tretje mesto, a so ključno vodilo za tekoče odločanje: ali pravilno ravnam, koga naj sprejmem na delovno mesto, ali si želim takšnega poslovnega partnerja, ipd. Vrednote določajo naše ravnanje in prepričanja za katere se zavzemamo v svojem vsakdanjiku in jih iščemo ali pričakujemo pri drugih v našem mikro poslovnem okolju. Razčistimo si jih, to je glavni steber za naše poslovanje, od katerega je odvisna čvrstost in dolgoročnost našega poslovnega uspeha.

Danes vrednote postajajo konkurenčna prednost! Bodimo najprej ljudje. Svoje poslanstvo uresničujemo z ljudmi, ne z organizacijami, ne z izdelki in storitvami. Posel smo ljudje!

Kaj pravijo vaše temeljne usmeritve? Ali jih sploh imate ali pa ste zgubljeni v svojih željah, sanjah, ali še huje v željah drugih? Kako boste to vedeli? Povejte mi, kaj delate prvo uro svojega delovnega dneva in povem vam, ali so vaše temeljne usmeritve jasne in zakoreninjene v vas. Izdelajmo svoj kompas za uspešno tržno naravnano delovanje.

Blog je dostopen na: http://konekton-solutions.com/2016/04/20/temeljne-usmeritve/

Nazaj na vrh