Terensko preverjanje idej prinaša prve poslovne priložnosti

Za devet podjetniških iniciativ z družbenim učinkom in 33 udeležencev se je Podjetniška akademija z družbenim učinkom v podjetniškem centru KonektOn na Kozini zaključila, a to je šele začetek dela podjetnikov in ekip, ki so pristopile k sodelovanju. Čeprav je strokovna komisija kot najboljše izbrala štiri ideje, smo zmagali vsi, ki smo tekom druženja pridobili nova spoznanja, nove izkušnje, nove poslovne povezave in nov zalet na podjetniški poti.

Med najbolje ocenjene ideje so se uvrstile:

– Eko lonček za sadike, izdelan iz naravnih materialov in biorazgradljiv pod pogoji industrijskega kompostiranja;
– Pravo seme, poslovni model za pridelavo in prodajo semen vrtnin slovenskega porekla, pri čemer so semena nehibridna (nemodificirana) in ekološko pridelana;
– Zavod Ut-rip, stilska preobrazba starega, kakovostnega pohištva, ki imajo prvi dve konkretni tržni priložnosti že odprti;
– Biorazgradljiva posodica za zeleni gospodinjski odpad, ki je razgradljiva v treh tednih in ima neizmerni tržni potencial.

Komisijo, ki se je na zadnjem srečanju pridružila udeležencem, so sestavljali dolgoletni podjetnik Dorko Alič, predstavnik Občine Hrpelje – Kozina, zadolžen za področje družbenih dejavnosti, Vasja Valenčič, in podjetnica Janja Novoselc, ki se ukvarja s komunikacijskim svetovanjem. Ta je po razglasitvi najboljših dejala: »Težko se je bilo odločiti, ekipe so se dobro pripravile, odločale so malenkosti. Ko smo staknili glave, smo ugotovili, da se med najbolje uvrščenimi štirimi ekipami ne moremo odločiti, saj so imeli odlične ideje, razdelan poslovni model, dolgoročen družbeni učinek in izjemen realizacijski potencial. Predvsem je odtehtalo to, da so poslovne ideje nadgrajevale obstoječo dejavnost, ki na trgu že uspešno živi, kar je prispevalo tudi k oceni na področju izvedljivost.«

Da je bil program sicer kratek, a zelo intenziven in učinkovit, dokazujejo člani vseh devetih ekip, ki so skozi program in ob podpori treh mentorjev svoje ideje preverili na trgu, dodobra spoznali kupca, oblikovali ponudbo vrednosti in se pripravili na vstop na trg. Kaj je udeležence najbolj prepričalo, preverite v videu.

Ne le ekipe, tudi mentorji, ki so sodelovali z ekipami, so z rezultati več kot zadovoljni. Direktorica podjetniškega centra KonektOn, dr. Karmen Rodman je dodala: »Najbolj me veselijo preskoki posameznih ekip, ki so ideje razvijale. Resno in z veliko zanosa so pristopili k izzivom, ki smo jim jih postavili. Od gole ideje so prišli do konkretnih korakov, kako na trg. Ta, bolj jasna vizija razvoja ideje v posel se najbolj očitno vidi tudi v predstavitvah, ki so se od opisovanja, kaj bi počeli, premaknile k predstavljanju dodane vrednosti za kupca, konkretnim ciljnim številkam ter tudi že k prvim poslovnim dogovorom in odločitvam.«

Zaključek podjetniške akademije je šele začetek, delo na poti realizacije idej se za ekipe šele začenja. Priprave so res bile kratke, a učinkovite. Ohranjanje takšnega tempa bo zagotovo vodilo tudi do poslovnih rezultatov. Sicer bomo vstop na trg udeležencem nekoliko olajšali, saj se bomo skupaj z ekipami najbolj perspektivnimi podjetniških iniciativ vseh treh prizorišč podjetniške akademije v Ljubljani, Murski Soboti in na Kozini odpravili na Slovenski forum inovacij v Šempeter pri Novi Gorici. Sodelovanje in rast posameznikov se tako nadaljujeta, hkrati pa prispevata tudi k izpolnjevanju osnovnih pogojev za dolgoročni obstoj.

»We need a world of social entrepreneurs to bring about the innovative solutions for a better future in the world. I want to see them rocking all over the world.« (Walter Fust)

Nazaj na vrh